Skrivet av: kritiskmybell | januari 14, 2009

Himlen är svart

Varning för självömkan och gnäll!

Idag är det ta mig fan bara svart på min himmel.
Varför? Jo, allt tycks gå åt helvete just nu.

Bilen jävlas. Tänk om vore rik och kunde köpa en bra (ny) bil någon gång.

Jag kommer inte att få några pengar den här månaden för att a-kassan jävlas. Dom tror inte att jag har varit arbetslös, dom tror inte heller att jag har studerat, dom tror inte heller haft arbete. Va fan tror dom då? Jag vet inte heller hur jag ska göra för att lösa det med a-kassan, jag förstår inte hur jag ska fylla i deras papper som dom har skickat.

Sedan är det en massa annan skit också.

Tjejen vill prata ikväll. En sak har jag lärt mig i alla fall och det är när tjejen säger ”Ikväll vill jag prata” så är en sak klar, det kan aldrig vara något bra hon vill snacka om.

Jag känner mest för att, ja jag vet inte. Sätta mig ner och gråta tror jag. Men jag vet inte hur man gör när man gråter. Det är jävligt tungt just nu. Hjärnan reagerar som vanligt när det blir motigt för mig: Avreagera genom att slå sönder någon eller något. Men det tänker jag inte gör.

Men vad jag ska göra, det vet jag inte.

Pengar gör ingen lycklig, nä det är sant. Men det det skulle göra mitt liv så mycket enklare. Med en massa pengar så skulle jag inte behöva bry mig om a-kassa, bilar och sådan skit. Du skulle jag bara kunna betala räkningarna och sedan leva.

Så lev som ni vill och kolla på världen med kritiska ögon…

BloggRegistret.se

Responses

  1. Detta inlägg är måhända inte rätt inlägg att kommentera på detta sätt, men du har fått ett pris. Av mig. Kolla på

    http://jesterdaze.webblogg.se/2009/january/min-5e-prisade-blogg.html

    Ska detta göras ordentligt, så ska du även ta vid och dela ut motsvarande till 7 bra bloggar som förtjänar det.

  2. Och för övrigt, jag hoppas att tillräckligt många av de saker som förmörkar din tillvaro löser sig, så att det blir lite ljusare vid horisonten, så snart som möjligt.

  3. Som svar på din kommentar i min blogg (skriver samma svar där):

    Det klart att det ÄR ett kedjebrev, rent tekniskt. Jag ignorerar av princip alltid sådana, men just i detta fall så kände jag att jag hade några jag ville uppmärksamma, och gjorde ett (som jag hoppas) enda undantag.

    Jag kommer inte hålla det emot dig/er om du/ni inte för det vidare alls, hela poängen var bara att ge just ER blogg en lite eloge.

    För övrigt, 7 ^12 = 13 miljarder, så om kedjebrevet lever i sju generationer, och alla skickar vidare, så har alla på hela jorden och fler därtill fått ett pris. Jag hoppas det stannar av innan dess, annars blir det lite….urvattnat.


Kommentera

Kategorier

