Skrivet av: kritiskmybell | december 27, 2008

Ej omtyckt

Det är inte speciellt roligt när man inser att man inte är omtyckt av någon. I det här fallet gäller det min käraste syskon. Dom vill inte kommer och hälsa på oss och barnen. Utan dom nöjer sig med att träffa min käraste.

Självklart skapar sådant lite frågor först. Vad har jag gjort? Vad har barnen gjort? Det är väl ok att dom inte gillar mig, men vad har barnen gjort? Dom har inte gjort något men är ändå helt klart ogillade av min käraste syskon. Kan man inte som vuxen hålla god min för barnens skull?

Sedan finns det inget jag avskyr så mycket som folk som hycklar och ljuger. Så hennes syskon kan skita fullständigt i mig, men låt inte barnen och min käraste lida för det. Jag kommer i alla fall inte att gå med på att mina barn behandlas på det här viset.

Visst, det är kanske lite gammalt sätt att reagera, men dom som behandlar mig eller mina barn som skit kommer jag också att skita fullständigt i.

Nästa gång jag träffar på dom så kommer jag bara säga ett kort ”Hej”, sedan så skiter jag i vilket. Nästa gång dom ber mig om hjälp så kan dom bara glömma det.

Dom åkte förbi vår bostad men stannade inte, utan dom tyckte vi kunde ta barnen och åka och hälsa på dom. Dom hade tillgång till bil, inte vi. Det är 6 mil enkel resa att ta sig till dom. Det går inga bussar dit ut. Ändå har dom mage att bara åka förbi och sedan tycka att vi ska ta oss ut dit. Hur svårt är det att stanna till på vägen och bara säga hej och ta en kaffe? Tydligt är det för mycket begärt av dom.

I mina ögon har dom i alla fall gjort bort sig, vilket är jätte tråkigt för min käraste. För trots allt så tycker hon om sina syskon. Det finns inget som jag ogillar så mycket som falska människor.

Så lev som ni vill och kolla på världen med kritiska ögon…

BloggRegistret.se

Responses

  1. Men herre gud, man behandlar inte familjen på det sättet!!

    Hoppas julen var bra och att det nya året blir fantastisk =)

    Ha det sååå gott!

    Kram
    Lilla n

  2. Nu fick jag lite ont i magen. Bryr mig alldeles för mkt om dig för att inte bli berörd av detta.

    Visst, alla kan inte älska alla… men alla kan respektera alla… och iaf ge saker och ting en värdig chans.

    STOR KRAM!!!


Kommentera

Kategorier

