Skrivet av: kritiskmybell | december 10, 2008

Fröken is back

Jag, Ms Mybell, tänkte försöka mig på att göra ett litet inlägg här i bloggen. Tänkte göra ett litet gästspel och se om det känns ok, om det känns ok att ta upp bloggandet igen.

Jag har inte skrivit något här på ca 4 veckor och har faktiskt haft lite dåligt samvete för det. Hade det enkom varit min egna blogg hade jag nog inte haft det, men eftersom jag delar den med Mr Kritisk från Lapphelvetet, så har jag känt att jag sviker honom.

Jag har dock valt att förtränga de känslorna och istället valt att helt enkelt inte blogga. Jag har inte ens varit inne och läst min kära bloggpartners inlägg. Har inte haft orken.

För fyra veckor sedan blev jag singel, en känsla som jag inte alls är tillfreds med. Jag är aldrig tillfreds när jag är singel. Jag skyr det som pesten.

Min första blogg jag hade blev som en singeldagbok och den var minst sagt kaotisk. Det var män både till höger och vänster. Det var alltifrån rikemanssnubbar och militärer till vanliga Svenssons och även en del halvgalna idioter.

Jag kan ha en förmåga att bygga flera broar samtidigt vilket gör att min lilla hjärna fullkomligt brinner upp. Jag grejar helt enkelt inte att dejta flera samtidigt.

Hur det blir denna gång vet jag inte riktigt. Ska jag, här i bloggen, dela med mig av mitt singelliv eller ej. Jag vet inte riktigt. Kanske blir det oundvikligt om jag nu väljer att börja blogga igen.

Jag har ingen ny man i mitt liv just nu. En filmkompis har jag visserligen haft på besök några gånger, men han är absolut ingenting att hänga i granen i det långa loppet.

Han är sjukt snygg men är knappt torr bakom öronen. Eller nu var jag elak. Han är bara ett år yngre än mig, men han känns betydligt yngre. Vi har absolut inget gemensamt… men han är fin att se på. Så länge han är tyst så. Haaha.

Tror dock inte att det blir några fler filmkvällar för oss. Jag vet inte om det ger mig något. Vi får se. En dag i taget, en karl i taget.

Visst finns det män där ute som uppvaktar mig, men jag känner inte att jag är mottaglig. Jag spyr mest galla över män just nu. Hoppas dock att den fasen snart går över och att Jultomten ger mig en grym man i julklapp.

Varför i hela helvete lyckas jag aldrig??

Jaaja… min tid kommer väl. Undra bara när?

Kram på er från Ms Mybell.

Responses

  1. Kul att du är tillbaks. Allas tid kommer, är helt säker på att det finns den rätta för alla. Tror bara inte på att jaga efter kärleken utan den kommer till oss när man minst anar det.
    Kram
    /T

  2. Du behöver inte känna dåligt samvete, absolut inte.

    Jag har själv inte varit så aktiv bloggare.
    Du får skriva vad du vill här, om det är lagligt i alla fall.

    Relationer, ja hur får man en vettig sådan?
    Jag man så fångar man lätt fel byte.

    Hoppas du har det bättre nu.

  3. Välkommen,vännen min. Kul att ha dig tillbaka, öl på Måndag 15 dec? Söderhof, kl 19 🙂

    Kramar


Kommentera

Kategorier

