Skrivet av: kritiskmybell | december 5, 2008

Romantisera

Kollade på KID ROCK – All summer longoch började tänka på mitt livs största kärlek: alkohol och droger.

Det finns inget som jag har älskat på samma sätt som alkohol och droger. Det är lätt att romantisera över alkohol och droger. Tänk vad kul man hade då.

För iblaand så hade jag jävligt roligt, när man var i andra städer och knackat på hos folk man inte kände bara för att dom hade fest. Eller när man hade alla möjliga konstiga tävlingar.

En tävling som vi körde gick till så här: Vi tävlade två och två, det gällde att dricka ur en öl-flaska snabbast. Den som van fick krossa flaskan i huvudet på den andra. Vi använde keps för att annars blev det lite blodigt.

Lika så är det lätt att minnas alla fina minnen som när man satt i park och rökte på osv.

Men det mest var ju ändå på minus kontot om man säger så.

Som att i princip alla barndomsvänner är döda eller dödad, att se sin polare bli mördad utan att egentligen reagera, ja då har det gått långt.

Till slut så sket jag i allt och alla, bara jag fick vara påverkat. Att jag hade varit kliniskt död flera gånger var inte heller något som jag brydde mig om. Jag minns en gång när läkaren sa ”Du tappade pulsen i natt”, jaha tänkte jag. Mer än så var det inte. Liv saknade betydelse, oavsett om det var mitt eget eller någon annans. (Med klinisk död menas ett tillstånd där hjärtat slutat slå och andningen upphört utan att den biologiska och slutgiltiga döden inträtt)

Ändå så är det dom där små stunderna som var bra och roliga som jag tar fram ibland, som när jag såg Kid Rock´s video. Det är det jag menar med att romantisera.

Jag vet att om jag skulle börja dricka eller droga så skulle jag köra på tills jag dog på ett eller annat sätt, men troligen inte av ålder.

Så lev som ni vill och kolla på världen med kritiska ögon…

BloggRegistret.se

Kommentera

Kategorier

