Skrivet av: kritiskmybell | november 27, 2008

Supit och drogat bort några år

Igår tänkte jag att jag skulle söka lite jobb. Men det var lättare sagt än gjort. Varför?

Jo, man skulle fylla i vad man tidigare hade gjort, och när. Men hur ska jag veta vad jag har gjort och när?

Jag gick ut gymnasiet, och jag vet när för det har jag på papper. Men sen då? Sedan är det lite dimmigt och rörigt, minst sagt. Jag vet att jag har jobbat med något enstaka jobba. Men har ingen aning om när jag har gjort det, vissa jobba minns jag inte ens att jag har haft.

Det är nästan fem år som jag inte har koll på. Det känns rätt jobbigt att ta tag i det nu. Tidigare så har jag bara tänkt att ”Vadå, hur många är det inte som har minnesluckor och rör ihop saker?”.

Dom flesta har faktiskt haft minnesluckor någon gång tror jag. Sedan är det väl så att de flesta inte behöver kolla i betygs papperna för att vet när dom gick ut skolan och vad dom har gjort sedan dess.

Jag har inte ens några saker att gå på heller. Var jag har bott, med vem jag har bott med, vem jag har varit förlovad med och andra sådana saker har jag knappt något minne av alls. Det mesta har andra berättat för mig.

Det känns inte bra att jag har supit och drogat bort så många år. Men så ser det ut och det är bara för mig att acceptera det.

Under åren har jag lärt mig att hålla masken när jag pratar med folk. Träffar många som jag inte har en aning om vilka dom är, eller hur/varför jag känner dom.

Det handlar bara om att ”spela med” och köra med lite lögner, för jag orkar inte förklara för allt och alla hur mitt liv har sett ut.

Så lev som ni vill och kolla på världen med kritiska ögon…

BloggRegistret.se

Responses

  1. Måste kännas oerhört jobbigt att ha ”förlorat” så många år… Men, som du säger; gjort är gjort, och nu är det dags att fokusera på att du inte har det så längre! Lycka till med jobbsökandet!

  2. Tack för lyckoönskningen

    //Mr Kritisk


Kommentera

Kategorier

