Skrivet av: kritiskmybell | november 20, 2008

Litar inte på någon

Satt och läste en blogg, som handlar om vänskap och tillit. Det fick mig att fundera. Litar jag på någon till 100 %?

Nä, inte en chans. Det finns inte någon som jag litar på, inte fullt ut.

Tänk efter själv, finns det någon som du kan berätta allt för? Och då menar jag verkligen ALLT, jag tror inte det.

Det finns saker som jag har gjort, saker som jag har varit med om, som skulle utsätta mig för fara om andra visste. Det skulle självklart utsätta andra för fara också. Det gör att jag inte kan/vill berätta allt för andra.

Sedan tror jag alla människor har ”hemligheter”, sådant som dom inte vill berätta för mig. Kanske är det inte lika ”grova” saker som jag döljer. Men det kan vara större för dom även om det i mina ögon kanske bara är en liten fjant grej.

Så lev som ni vill och kolla på världen med kritiska ögon…

Responses

  1. Jag tror att alla har, och måste få ha sina egna ”hemligheter”. För de allra flesta är det antagligen inga stora saker, men man vill ändå inte berätta det för någon, ofta är det kanske sådant som man inte är så stolt över (man vill ju gärna att folk ska få ha kvar bilden av en som ofelbar..;) ).


Kommentera

Kategorier

