Skrivet av: kritiskmybell | november 9, 2008

En bra dag, men det gick över

Idag har jag haft en bra dag, eller bitvis i alla fall. På förmiddagen fick jag en teckning som min dotter hade gjort till mig, där hon hade skrivit en text. Hon är bara fyra så vist tycker jag att hon gör det bra.

Men vad händer senare då. Hon är trött och gnällig. Det går över och hon blir sitt vanliga jag, sedan när hon ska lägga sig så blir det samma visa igen med skrik och så vidare.

Och vad gör jag? Det jag tror på och tar upp henne och kramar om henne? Nä, jag knullar mig själv och gör som andra tycker, tänker och vill.

När ska jag sluta låta folk knulla mig själv? Jag har inga problem att ta dom flesta fighter, men när det kommer till någon som står mig nära på något sätt så blir jag blockerad.

Sen kommer en dag när det brister och jag ber folk dra åt helvete osv.
Jag vill inte komma dit igen.

Så imorgon när vi har lugnat ner oss så ska jag ta en rejält snack med en person i alla fall.
Sedan får vi som om det blir någon skillnad. Kommer jag att våga/kunna säga det jag vill på ett bra sätt? Kommer den andra personen vara mottaglig?

Jag hoppas det för annars blir inte…bra? trevligt? Jag vet inte vad det blir, men löser det sig inte så kommer i alla fall minst en person bli ledsen, plus att mina barn kommer bli ledsna och fundersamma.

Och vad ska jag säga till dom då? Vissa sanningar ska inte mina barn få höra, inte nu i alla fall för det tror inte jag dom kan hantera. Det skulle bara skapa mer förvirring och ännu mer tankar och frågor som dom inte får några svar på.

Så nu måste jag sluta knulla mig själv, i alla fall för mina barns skull.

Så lev som ni vill och kolla på världen med kritiska ögon…

Responses

  1. Du, ta upp din dotter och krama om henne. Dessutom finns det ingen annan i hela världen som känner ditt barn bättre än du själv. Skit i vad andra säger, de kan ju låta sitt barn ligga där å skrika… Verkar ju inte så vettigt Ha en underbar dag 🙂


Kommentera

Kategorier

