Skrivet av: kritiskmybell | november 8, 2008

Är en grubblare

Sorry att jag, Ms Mybell, knappt bloggar längre. Sorry att jag inte gör några knasiga, tänkvärda och läsvärda inlägg längre.

Jag har helt enkelt ingen motivation till det, har ingen lust. Eller det där var fel. Jag har många gånger viljan att skriva men väljer trots det att inte öppna hela min själ.

Det trista är att jag behöver skriva av mig. Jag behöver få mina tankar och funderingar ner på pränt. Jag rensar min lilla hjärna genom att skriva av mig.

Jag är en tänkare, det vet jag. Jag tänker, analyserar, försöker spå i framtiden mm. Ibland så pass mycket att det blir korvstoppning, att det praktiskt taget blir kortslutning i hjärnan.

Just nu är jag inne i en sån period. Jag tänker, grubblar och fnular. Inte fan kommer jag fram till nåt heller. Alla tankar bara går runt, runt. Precis som ett förbaskat sketet ekorrhjul. Men, men… jag fortsätter tänka ett tag till. Förr eller senare kanske ett svar ploppar upp. Förr eller senare kanske allt reder sig till det bästa. Förr eller senare faller nog allt på plats.

Det som är menat att hända, händer.

Kram
Ms Mybell

BloggRegistret.se

Responses

  1. Pga. tidsbrist och lite ”annat” så hinner och kan inte jag skriva så mycket jag heller

  2. Som du nog har märkt så är även jag en tänkare, och därför vet jag av egen erfarenhet att det är både på gott och ont. Ibland måste man sätta ner foten och säga STOPP åt sig själv, och aktivt försöka hitta andra infallsvinklar, eller helt enkelt lägga någonting åt sidan några dagar. Annars snurrar tankarna bara fortare och fortare, och då snurrar de tyvärr ofta i helt fel banor…


Kommentera

Kategorier

