Skrivet av: kritiskmybell | oktober 31, 2008

Bilen översnöad

Idag vaknade jag av att ungarna var kom och ruskade om mig. ”Pappa. pappa det snöar”.

Jaha, tänkte och kollade nyvaket ut genom fönstret. Men dra åt helvete vad det snöade. Hela bilen är översnöad. Det är bara att ta bussen, för jag har inga vinterhjul på. Men vilken miss av mig, det är ju inte första december idag, då hade jag utan bekymmer kunnat köra på sommarhjulen. (yr som bar den, inte bara en dag fel, utan en dag och en månad).

Lagen om vinterdäck, vilket larv. Kan inte folk köra bil så får dom gå, åka buss eller ta kvasten. Hur fan vissa har fått körkort är ju helt sjukt. Jag har kört bil i snart 20 år, och har bara glidit av vägen en gång på grund av enbart halka. Och då var det halt, folk knött fast bilarna för att även parkerade bilar gled ner i dikena.

Så vist förstår jag att man kan köra av om det är EXTREMT halt, men va fan ett par centimeter snö och det snackas om snökaos. Har folk inte lärt sig ett smack under alla år som har varit?

Det kommer snö, och det är inget mer än lite vatten även om det inte är i flytande form.

Så lär er köra bil er ge fan i det. Jag försöker inte göra några kirurgiska ingrepp för jag vet att jag inte kan, tänk om dom som inte kan köra bil kunna tänka lika.

Så lev som ni vill och kolla på världen med kritiska ögon…

Kommentera

Kategorier

