Skrivet av: kritiskmybell | oktober 27, 2008

Gissa Anna Skippers ålder

Innan jag, Ms Mybell, påbörjar detta inlägg måste jag direkt göra klart att jag inte tycker det är ok med personangrepp. Jag vill inget illa med detta inlägg. Allt handlar om en reflektion och förundran som visserligen blir ett personangrepp och så här i förhand så ber jag därför så hemskt mycket om ursäkt för det.

De flesta vet väl vem Anna Skipper är? Hon hälsokvinnan från programmet ”Du är vad du äter”.

Jag tittar sällan på TV men just detta program tittar jag faktiskt på ibland. Detta pga att jag är ganska hälsomedveten, jag är mån om vad jag trycker i mig och tar gärna emot små tips och trix från kunniga människor. En av dem är Anna Skipper.

Dessvärre har jag de senaste dagarna funderat på huruvida jag ska ta hennes tips och trix på allvar eller om jag ska göra helt tvärtom mot vad hon säger. Vadan denna vändning? Jo, min karl frågade mig om jag visste hur gammal hon var. Efter att ha tänkt efter i nån sekund svarade jag 56 år.

Mitt svar fick min karl att småle och jag undrade självklart varför. Anledningen var att Anna Skipper inte alls är 56 år. Hon är inte ens i närheten av att vara 50 år.

När min karl talar om för mig att hon bara är 8 år äldre än mig tappar jag helt talförmågan. Hon är alltså född 1968. Hur är det möjligt? Hon som lever som ett riktigt hälsofreak? Tränar och gör allt korrekt. Det kan inte vara sant. Jag vägrar tro på det.

Efter lite googlande så konstaterade vi dock att det dessvärre är sant. Kvinnan är 40 år gammal. 40 år.

Kom nu ihåg att jag inte vill att detta skall ses som något personangrepp, jag vill egentligen inte skriva detta inlägg, men känner dessvärre att jag måste, för det är fan helt jävla sjukt.

No more tips från ”Du är vad du äter” för min del i alla fall.

/Ms Mybell

BloggRegistret.se

Responses

  1. Jag hade också gissat på att hon var i 55-årsåldern. Har redan tidigare varit skeptisk till vad hon säger, det känns en aning FÖR extremt att BARA leva på grönsaker och algdrinkar… Jag tror att det bästa är en varierad kost, det är aldrig bra att helt utesluta någon livsmedelsgrupp. Dessutom kan jag inte låta bli att tänka på vilket enormt slöseri det är med all mat hon kastar i soptunnan; det är mycket pengar och resurser, det!
    Nu har jag bara fått en bekräftelse på att man ska ta det hon säger med en STOR nypa salt, för vem vill se ut sådär när man är 40?!

  2. En varierad kost samt motion är den enda vägen till fysikt och psykiskt välmående.

  3. Visst är det som ni skriver. Självklat är det bästa en varierad kost, motion och fysiskt och psykiskt välmående.

    Fortsätter leva som jag gör och hoppas jag är snygg om 55 åring oxå ;o)

    Kram på er.


Kommentera

Kategorier

