Skrivet av: kritiskmybell | oktober 19, 2008

Blivit lite mer ego

Idag ska jag, Ms Mybell, ha några timmar för mig själv. Jag hade tänkt att jag skulle gå på stan och shoppa men vädret verkar inte vara det bästa. Få se vad det blir, lite tid för mig själv tänker jag i alla fall ta.

Jag har börjat lyssna mer på min kropp, på mina behov och bestämt mig för att nångång ibland skita fullständigt i vad alla andra tycker, tänker och gör. Jag är en människa med egna värderingar, behov och åsikter och de är minst lika viktiga som någon annans.

Ett behov jag har är lugn och ro. Jag behöver mellan varven få vara ensam och bara rå om mig själv. Det behöver inte betyda att det är nåt speciellt jag vill göra, jag kanske bara väljer att ligga i soffan hela dagen, men jag måste ge mig själv det lugnet ibland.

Trygghet är något annat jag har stort behov av. Just nu är visserligen det mesta tryggt och skönt men min boendesituation tär på mig, den är inte trygg och behaglig nånstans. Jag vill flytta, vill bo större, vill ha ett eget sovrum, vill skapa mig mitt egna rum men mina saker. Mitt rum som ingen annan äga tillträde till. Mitt rum som jag ka fly till när jag behöver andas.

I den här förbaskade stan är det dock inte så lätt att trolla fram en lägenhet bara så där. Det kostar antingen multum eller så måste man söka sig längre ut från stan, vilket jag varken kan eller vill.

Nog om det. Nu väcka min karl, sen göra frukost, sen påbörja min alldeles egna ”Ms Mybell dag”.

Kram på er.

BloggRegistret.se

Responses

  1. Jag tror att det är bra att ta en dag med jämna mellanrum, då man bara tar det lugnt och gör sådant man själv vill göra.
    En egodag per veckan är nog bra.

    Som fortsättning på det så har jag startat ett pepp-uppror! Läs under rubriken ”dagens pepp” i min blogg, och anta utmaningen.


Kommentera

Kategorier

