Skrivet av: kritiskmybell | oktober 7, 2008

Nalles munskydd skrämmer barn

Var och varannan dag stöter jag på Nalle Knutsson. Detta eftersom vi bor relativt nära varandra. Den senaste tiden har jag slutat reagera på hur han ser ut, den ena utstyrseln är nämligen värre än den andra. Är det inte påfågelhatt så är det leopardmönstrade tights.

Den senaste tiden har jag dock inte kunnat låta bli att reagera. Människan går nämligen omkring med ett munskydd på sig. Varför, undrade jag bra länge. Är han rädd för avgaser, baciller eller leker han bara doktor?

När min son en dag fick se honom, och i och med detta, fick ögon stora som pingisbollar, kände jag att nu måste jag bara ta reda på vad det är frågan om, varför han går omkring och leker doktor.

Självklart frågade min son vad det var frågan om. Barn är barn och de struntar fullständigt i vem som hör. Jag å andra sidan tyckte det var minst sagt pinsamt att, i Nalles närvaro, försöka mig på att förklara varför denne man hade ett munskydd över halva ansiktet. Nu tyckte jag visserligen att han själv kunde svara på min sons fråga, men det behagade han inte göra.

Väl hemma började jag googla och fann att Nalle Knutsson har dragit ut alla sina tänder. Detta för att stoppa in nya fina porslinständer istället. Detta till en kostnad på 240.000 kr. 240.000 kr? Förstår ni vilka summor för lite nya tänder. Herre min Gud.

Nu vet jag i alla fall vad det beror på. Karln leker inte doktor utan är helt enkelt tandlös.

 

BloggRegistret.se

/Ms Mybell

Responses

  1. Hmm, den mannen har jag lite svårt för. Om man nu kan kalla honom man?.
    Tycker att det är lite pedofilvarning på ”karln” men det beror (inte) på den svenska avundsjukan i det här fallet.
    Vad är han känd för egentligen?.

  2. Godmorgon Tomas.

    Jag håller med dig om att han känns lite läskig. Eller så är han bara väldigt egen, jag vet inte.

    Vad han blev känd för har jag inte en aning om. Han uppträder väl lite? Håller på med event? Eller jag vet inte.
    Dokusåpor har man sett han i iaf.

    Jaaja… ännu en som är känd för ingenting. Haaha.

    Kram

    Ms Mybell

  3. Jag har också gått omkring och småfunderat över varför karln har munskydd (och dessutom ett pimpat sådant…). Nu vet jag. Det var ännu fånigare än mina teorier.

  4. Jesus vad du är uppe tidigt!


Kommentera

Kategorier

