Skrivet av: kritiskmybell | oktober 4, 2008

Man- och barnfri

Min kärlek är på Öland, min son är hos sin pappa och jag sitter ensam hemma i soffan och bara är. Jag har vetat om denna solohelg ett par veckor och har faktiskt sett fram emot den. Har under en längre tid känt att jag bara behöver vara, att jag behöver lite lugn och ro, att jag behöver lite tid för mig själv.

Det jobbiga är dock att jag saknar min käresta som bara den. Så pass att det gör lite ont. Under veckan som gått har vi nästan inte setts nånting, två timmar i torsdags bara. Vi har båda två haft våra barn och eftersom vi är särbos så bor vi då på varsitt håll. Våra hem är nämligen alldeles för små för att där bo alla tillsammans.

Så trots att jag längtat efter denna helg så känns det inte bra. Jag sover inge bra när han inte ligger vid min sida. Min tillvaro känns inte komplett, jag känner mig inte hel utan honom.

Å andra sidan så vet jag att jag behöver denna helg. Jag behöver andas ut. Jag behöver bara vara, behöver vara ensam.

Imorgon kväll kommer han hem och jag längtar nå brutalt. Längtar efter att få vara i hans famn, att få vara honom nära.

Trevlig lördagkväll på er.

Kram Ms Mybell

BloggRegistret.se

Responses

  1. Idag har jag varit barnfri och tjejfri. Kanon skönt att få göra det man vill ibland.

    Fast det känns tomt utan dom.

    Men imorgon är ordning återställd.

    Lite lustigt att vi blir det samma dag.

  2. Hahha…ja, vilket sammanträffande. Jag håller med om att det är kanon att få vara ensam ibland. Jag tror man behöver det.

    Kl 18 är min ordning återställd. Eller halva rättare sagt. Min son är hos sin pappa och kommer till mig på fredag, men karln min kommer hem då.

    Ha en bra söndag.

    Ms Mybell


Kommentera

Kategorier

