Skrivet av: kritiskmybell | oktober 2, 2008

Fejk för evigt?

Treårige Vinnie England fick en fejktatuering med Bart Simpson på sin underarm.

Han skulle ha den där några dagar – som nu riskerar bli till livstid.

Enligt Sky News berättar mamma Hayley Shipway, 24, att Vinnie om och om igen ber henne ta bort den tillfälliga tatueringen.

Bara några dagar efter att familjen kommit hem till brittiska Bristol börjar Vinnie klaga över smärta på armen – som nu hunnit bli alldeles röd.

Mamma Hayley tog honom till läkaren som gav honom en läkande kräm.   – Morgonen därpå hade det blivit mycket värre så jag tog honom till doktorn igen. När sköterskan kavlade upp ärmen tappade hon hakan. Det var inflammerat och sårigt. Det såg ut som om någon hade ristat in Bart Simpson med en nål, berättar Hayley.

(aftonbladet.se)

Nu verkar det ju som om själva krämen som dom fick förvärrade situationen. Sedan kan man ju alltid diskutera hur vettigt det är att låta ungen kolla på ”Simpsons”. Allt tecknat är inte till för barn.

Troligen var det väl nå skit i själv ”bläcket” som ungen inte tålde. Otur. Förstår att det är häftigt för ungen att ha en tatuering. Min äldsta dotter vill också ha tatueringar, undra varför? Kan det vara för att jag har fem stycken kanske. Troligen, men jag har sagt att när du är arton så får du tatuera dig. Hon är ju bara ett litet barn än, men det är lika bra att säga som det är, att du ”får” inte tatuera dig innan du är arton i Sverige.

Skulle ni låta era barn tatuera sig innan dom fyller arton?

Så lev som ni vill och kolla på världen med kritiska ögon…
Responses

  1. Aldrig jag skulle låta mitt barn tatuera sig innan han/hon var 18 år. Jag kommer nog försöka stoppa det oavsett ålder.
    Varför?

    Jo, för att jag själv tatuerade mig när jag var 18 år. Andra gången var jag 22 år. Båda ångrade jag efter nåt år. Den ena har jag tagit bort med laser. En process som tog 1,5 år och kostade 15.000 kr.

    Den andra har jag dock kvar. Orkar inte genomgå en till laserbehandling. Det tar nämligen längre tid än man tror. En gång i månaden ska man lasras. Under tiden går man med förband och ser förjävlig ut. Området får inte utsättas för sol och när tatueringen sen väl är borta, 1 år senare, får man fortfarande inte utsätta området för sol i ytterligare 1 år.

    Är pga detta väldigt tveksam till att min barn överhuvudtaget skall tatuera sig. De flesta ångrar nog sig förr eller senare.

    Ms Mybell


Kommentera

Kategorier

