Skrivet av: kritiskmybell | september 20, 2008

Är en bitter surkärring

Jag somnade som en surkärring och vaknade dessvärre lika jävla sur och bitter.

Jag vet inte varför jag känner mig bitter och arg? Eller, jo lite kanske. Stressen håller på att äta upp mig inifrån, jag har ingen kontroll över mitt liv, känns det som. Det blir inte som jag vill, som jag tänkt.

Jag är en kontrollmänniska och kan ha en förmåga att tycka att hela livet rasar om det inte blir som jag tänkt. Hela tillvaron kan rasa och jag surar ihop om en dag/en vecka inte gått som jag tänkt.

Nu syns det visserligen inte utåt, men inombords känns det. Det kan fullständigt koka inom mig ibland och eftersom jag inte visar det för min allmänhet, kan det ibland kännas som att nån försöker äta upp mig inombords.

Jag blir frustrerad när jag känner att jag inte har kontroll över vissa saker, blir stressad och arg över att inte kunna påverka allt jag vill påverka.

Jag stressar upp mig för massa saker jag egentligen inte ska behöva bry mig om. Jag engagerar mig i saker som jag kanske egentligen inte vill lägga tid/energi på.

Jag tänker på tok för mycket. Tänker och tänker tills min lilla hjärna fullkomligt brinner upp.

Jag måste ta tillbaks kontrollen över mitt liv. Jag måste ge mig själv lite egentid, lite kvalitétstid. Jag måste sluta stressa, så är det bara.

Jag måste se till att jag mår bra, att jag är nöjd med min tillvaro. Alla andra gör ju det, ser till sitt eget hus. Varför ska då inte jag kunna göra det?

Jag är den jag är och har de behov jag har. Precis som alla andra, så har jag mina brister. Kanske är steg 1 att börja acceptera mig själv. Hur ska någon annan annars kunna göra det? Jag är den jag är.

/Ms Mybell

PS. Det kanske tål att nämnas at jag har PMS idag oxå. DS

BloggRegistret.se

Responses

  1. Jag känner igen det du skriver om.
    Jag kan inte skriva så mycket mer än att jag känner verkligen igen mig.

    Tack och kram

  2. Emma.

    Skönt att höra att jag inte är ensam :o)
    Två, mellan varven, bittra surkärringar alltså ;o)

    Ha de bra och ta hand om dig.

    Ms Mybell


Kommentera

Kategorier

