Skrivet av: kritiskmybell | september 17, 2008

Hett sex i låtsasvärlden

Läser på Aftonbladet om den senaste sextrenden, virtuellt sex. Virtuellt sex? Japp, ni läste rätt. I cybervärlden Second Life (SL) kan man tydligen praktisera allt från smek till avacerad Kama Sutra.

För att kunna interagera sexuellt i SL måste man köpa den virtuella sängen Sex Gen. Sängen kostar 45 dollar och köps inne i cybervärlden.

Kevin Alderman är entreprenören bakom Eros, företaget som har skapat mjukvaran som tillåter avatarerna att ha sex.

– ”Jag har kallats det digitala millenniets Hugh Hefner”, säger Alderman i en intervju till den brittiska tidningen The Guardian. Suck, säger jag, Ms Mybell. 

I en Sex Gen-säng kan avatarerna interagera med varandra fullt ut. ”Det är hela spektrat från en kyss eller en smekning, till positionerna i Kama Sutra – allt du kan föreställa dig. Du skriver, eller säger, vad du vill göra och avataren gör det. Och allt är med ljud”, berättar Alderman.

I Second Life kan man köpa de könsorgan man önskar. Man kan alltså själv välja storlek och utseende. Företaget Eros skapar och säljer även sexleksaker i SL.

Aldermans nästa projekt är att skapa en utrustning som man kan ha på sig medan man har sex i SL. Denna ska kunna sända elektroniska signaler som skapar muskelsammandragningar och ger känslan av till exempel en smekning. Han tror att denna finns på marknaden redan inom ett par år.

Vid ett flertal tillfällen har man upptäckt att det förekommer sex mellan barn- och vuxenavatarer. Problemet är svårt att komma åt eftersom man som användare kan välja att se ut som ett barn även om man inte är det. Åldersgränsen för att använda SL skall vara arton år, men hur fan kontrollerar man det undrar jag.

Vet inte riktigt vad jag tycker om denna trend. Låt folk låtsas jucka runt om de finner tillfredsställelse med det. Jag skulle dock inte tycka det var ok att min man gjorde det. Skulle kännas lite märkligt.

Nu kanske jag har fördomar, men jag kan tänka mig att det är en jävla massa perversa typer där inne. Människor som gör massa sjuka saker med sina avatarer för att sedan tillfredsställa sig själva.

Nä, det kommer garanterat inte finnas en avatar vid namn Ms Mybell på den hemsidan. Tackar vänligt tack, men nej tack till sex i låtsasvärlden. Håller mig till äkta vara istället. Känns som att det ger mer.

Kram på er från mig.

BloggRegistret.se

 

Responses

  1. ja eller oxå kanske det finns mängder med människor som inte har sex i den vituella världen men som ändå spenderar tid i Second Life. Kanske ska man söka lite mer information innan man uttalar sig. Men det är bara vad denna avatar tycker och tänker 🙂

  2. Lol, Det är tur att aftonbladets senations jornalistik kan får dig att bestämma dig.

    Skälv ärt jag, ca 15 månader i SL, har aldrig haft sex där. DJ:ar och paratar men vänner där, i bland lite rollspel, en sub värms med vampyrer, demoner änglar och lite annat, Jag är människa och sjukvårdare, tycker illa om våld, där. Nu är jag rollspelare sedan länge men har inte riktigt tid att hålla på heltid med det, fyra kvällar i veckan som DJ tar ganska mycket tid.

  3. Mira
    Kul att få synpunkter från en äkta avatar :o)
    Ha en bra helg och var rädd om dig där ute i låtsassexvärlden ;o)

    Anders
    Alla är vi olika. Rollspel är dock inte min grej men jag tycker det är lite kul med folk som sysslar med det. Sååå… keep up med rollspelandet.
    Hejar på dig :o)

    Ms Mybell


Kommentera

Kategorier

