Skrivet av: kritiskmybell | september 14, 2008

Impotent?

Läser min kära bloggpartners inlägg och funderar lite på ämnet han tar upp.

Inlägget handlar om en bekant till honom vars problem är att hennes snubbe inte ”kan få upp den”.

För mig finns det bara två alternativ, antingen så attraheras han ej av henne (vilket jag inte riktigt tror på) eller så är han impotent.

Jag tror inte att de ska lägga ner så mycket mer energi på att försöka med olika experiment. Jag tror det bara ger honom en enorm prestationsångest. Jag tror istället att det är dax att kanske gå till farbror doktorn. Jag tror problemet är betydligt större än att han inte attraheras av henne.

Läste lite om impotens på nätet och orsaken till impotens kan tydligen vara både fysiologisk och psykisk.

Den vanligaste fysiologiska orsakerna skall vara åderförkalkning, hjärt-kärlsjukdomar, förhöjt blodtryck, diabetes, MS och prostataoperationer. Alkoholpåverkan nedsätter också förmågan till samlag utan att impotensen behöver föreligga mer än i samband med akutella alkoholintaget.

Ett långvarit alkoholmissbruk, med skadlig påverkan levern och leverns blodomlopp, har dock en kronisk inpotens som följd. Den formen av impotens är inte reversibel även om alkoholmissbruket upphör. Några vanliga psykologiska orsaker till erektionsproblem är relationsproblem som svartsjuka, olust eller prestationsångest.

Hoppas verkligen de hittar en lösning till hans problem. Hoppas han finner en lösning. Tror nog han mår riktigt dåligt av detta, av att inte kunna ”få upp den”.

Lycka till!!

Kram från Ms Mybell

BloggRegistret.se

Responses

  1. Håller med dig om det mesta i dit inlägg. Tror dock att det är helt usteslutet att han inte finner sig attraherad av sin kvinna. För at jag skall bli ihop med en kvinna så behövs attraktionen. Slut
    Så problemet ligger nog inom de områden du beskriver, så mitt råd till de här paret om de verkligen är kära i varandra håll ut konsultera någon som är duktig på området.

  2. Gällande att han inte skulle vara attraherad av henne sexuellt är inte helt orimligt. Jag vet själv att man kan tycka att en karl kan vara perfekt och passa in i ens liv, då han har sunda åsikter, en livsstil man själv har osv. Men när det kommer till det sexuella så funkar det inte. Ibland tror jag att folk vill så gärna ha den perfekta partnern, att den ska vara si och så, att man blir chockad över att det inte funkar i sängen, då allt annat stämmer till 100%. Ibland vill man för mycket… Hänger ni med i resonemanget?

  3. Tomas.
    Bra kommentar. Tror du har rätt.

    Jessica.
    Jag är helt med på ditt resonemang och din tanke var oxå det första som slog mig… att han inte attraheras av henne.

    Nu känns det dock inte som att det är så i det här fallet. Jag kan ha fel, men det känns inte så.

    De har varit tillsammans så pass kort tid att attraktionen borde finnas kvar. Om den inte finns kvar, är ju frågan om han nånsin varit attraherad av henne.

    I det här fallet låter det som att han inte går igång på nånting, han verkar ha stängt av. Han vill/kan helt enkelt inte.

    Till det du skriver… Jag håller med dig. Been there my self oxå.

    Tack för bra kommentar :o)

    Ha de!!

    Ms Mybell


Kommentera

Kategorier

