Skrivet av: kritiskmybell | september 10, 2008

SVT tipsar om självmord

Nu blir jag arg, jävligt arg.

Sitter och kollar på ”uppdrag granskning”, och vad får jag se? Jo, dom pratar om en sida på nätet där man kan få tips om hur man ska ta livet av sig. Jag vet inte riktigt, men det känns inte helt ok att ”Uppdrag granskning” så tydligt berättar hur man ska hitta en sådan sida.

Är det sådant mina licens-pengar ska gå till? Nej tack, visa något annat.

Blir så arg, samtidigt är det bra att alla skit kommer uppt till ytan. Det finns massa annat som jag tycker är fel som också är bra om det får komma upp till ytan. Men oftast är det media själv som bestämmer vilken ”sannig” som ska få komma fram.

Allt från att man ändrar utseende på kriminella till att vissa nyheter inte ens kommer fram i media, men det är en helt annan historia.

OM det är någon som mår dåligt, av någon anledning, så kontakta mig om ni behöver prata. Som min med-skribent vet har jag levt ett skit-liv, men har ordnat upp det nu. Så hör av er om ni behöver.

Eller behöver du prata, kontakta Nationella hjälplinjen: 020 – 22 00 60

Så lev som ni vill och kolla på världen med kritiska ögon…

Responses

  1. Mr Kritisk

    Riktigt bra inlägg min kära bloggpartner. Gripande.

    Tänker ibland på ditt ”skitliv” och tycker du är grymt stark.

    Har själv levt en del på andra sidan… men inget i jämförelse med hur du har levt.

    Hoppas du mellan varven rätar på ryggen och är stolt över hur ditt liv ser ut idag.

    Kram

  2. Tack för dom orden

  3. Mitt först inlägg till dig, är inte så insatt i ditt liv. Men jag gillar dina inlägg , med störrsta respekt. Klapp på axeln och fortsätt dom du gör. Det är ju det jag /vi (bloggläsare) gillar. Kram till dig med,l vem du nu än är 🙂

  4. Ska stå : Forsätt med det du gör…har bråttom ibland. Rad 3-4

  5. […] Ms Mybell tycker dock att det är slöseri på sändningstid att visa ett program där TV tipsar om att det finns självmordsguider. […]

  6. http://blog.sexualpolitik.se/2007/0/page/2/

  7. Ludmilla!

    Hur blev jag inblandat i detta? Hur vet du vad jag har för åsikter?

    Vi är två som bloggar på denna sida, Mr Kritisk och Ms Mybell.

    /Ms Mybell

  8. Jag tycker att det är bra att detta ämne lyfts fram och uppmärksammas; det har varit alldeles för mycket tabu och rädsla kring ämnet genom tiderna! Man bör uppmärksamma att dessa sidor finns, och fundera över vad man ska göra åt det.
    Man bör också fundera över vad man ska göra åt att så oerhört många ungdomar mår så dåligt idag!


Kommentera

Kategorier

