Skrivet av: kritiskmybell | september 9, 2008

Alla dessa ”måsten”

Det är tisdag och jag, Ms Mybell, har nyss kommit hem från jobbet. Denna vecka har hitills varit ganska intensiv och jag vet med mig att mycket mer komma skall.

Just nu känns det som att jag inte gör mycket annat än att sova, äta, bajsa (eller sånt gör jag ju inte… eftersom jag är en fröken) och arbeta för att sedan däcka slutkörd i soffan på kvällskvisten.

Denna månad och nästa månad kommer bli hektisk, så är det bara. Det är bara att gilla läget, vilket jag oxå gör. Jag trivs oerhört bra på mitt nya jobb och trivs med min roll och mina arbetsuppgifter.

Under dessa två månader måste jag ta vara på den lediga tid jag har. Det gäller att prioritera, gäller att tänka efter före. Jag fick mig en ordentlig tankeställare efter att ha läst kommentarerna i mitt förra inlägg. Jag har för höga krav på mig själv, det vet jag.

Tack ni som fick mig att tänka till. Tack speciellt till dig Tomas som fick att tänka efter ordentligt.

Jag har för många måsten i min lilla hjärna. Allt behöver inte vara korrekt och perfekt hela tiden. Jag som person behöver inte vara perfekt dygnet runt. Hemmet behöver inte alltid vara tiptop.

Jag kan ha en förmåga att få ångest för både det ena och andra. Har lite för mycket empati och har lite för mycket kontrollbehov.

Allt detta, i samband med att jag inte får den vila, den lugn och ro jag behöver, gör att hela jag känns lite slutkörd just nu.

Jag är i ganska stort behov av att få lugn och ro, att få bara ”vara”, att få göra precis vad jag vill, när jag vill. Kanske beror det på att jag är ensambarn och uppväxt i princip ensam med min mamma vars hem var lugnet självt.

Idag är min situation lite annorlunda. Jag har ett eget barn på 5 år, en pojkvän och tre stycken bonusbarn. Med andra ord, så långt ifrån lugn och ro man kan komma. Nu kommer dock allt bli bättre. Vi planerar att flytta till en större lägenhet, alternativt ett mindre hus och kommer nästa år ha våra barn samtidigt.

Som det är nu är vi sällan helt barnfria. Antingen är det hans barn som är hos oss eller så är det mitt.

Vi har länge gnällt över att vi aldrig gör något på tu man hand så därför har vi nu bokat två resor, två resor som bara jag och min pojvän får närvara på.

Den första resan är en kryssning till Finland, vilket ska bli lite skoj faktiskt. Vi kommer ha en lite större, finare hytt med dubbelsäng där vi kan sova hur länge vi vill och som vi kan göra precis vad fan vi vill i.

Den andra resan ser jag fram emot nå enormt mycket. Det är en resa till en liten fiskeby på Gran Canaria över nyår. I en vecka ska vi bo på ett fint hotell där vi kan umgås helt själva i sju hela dagar. Längtar verkligen.

Fram tills dess är det dock ett måste att tuta och köra, att tuta och köra så det ryker.

Kram från Ms Mybell

BloggRegistret.se

Kommentera

Kategorier

