Skrivet av: kritiskmybell | september 4, 2008

En intensiv höst väntar

I början på juli bytte jag, Ms Mybell, arbete, vilket jag inte ångrar en sekund. Trivs jättebra med både arbetsuppgifter, kollegor och chef. Verkligen jättebra.

Jag har hela tiden vetat att det är mycket som komma skall. Vi skall konvertera till ett nytt affärs- ekonomisystem, revisorerna är på oss som iglar och tiden är knapp.

Mycket av detta ligger på mitt ansvar. Att tillfredsställa revisorerna är min uppgift. Likaså se till att konverteringen går som den skall och att vi på ekonomiavdelningen får den utbildning vi behöver.

Trots att jag länge vetat om att denna höst kommer bli intensiv, så förstod jag det ännu mer idag. Det kommer bli en sjuhelsikes höst med jobb upp till öronen.

Måste hålla mig frisk nu. Inte för att jag är frisk, men jag måste hålla bacillerna i schack. Får inte bli sämre än så här. Jag måste greja dessa månader, det bara är så. Snart är det jul och då får jag vila ut.

Kom igen nu du där uppe. Förlåt mig för alla mina synder. Ge mig så mycket kraft och energi du bara kan. Låt mig få klara av denna höst. Låt mig få visa mina framfötter och använda mina hjärnceller på bästa möjliga sätt.

Jag kommer greja detta, det vet jag. Jag vill dock mer än bara ”greja” det. Jag vill få en klapp på axeln efter denna höst. Vill få en klapp på axeln och höra ”fan, vad bra jobbat”.

Kom igen nu Fröken… shoot!

Kram på er alla och trevlig helg!!

BloggRegistret.se

Kommentera

Kategorier

