Skrivet av: kritiskmybell | september 3, 2008

Ta ansvar för sina handlingar

Mr Kritisk skrev igår om en artikel i Aftonbladet, en artikel som handlade om att vissa män har ett genfel som gör att de lyckas mindre bra i sina relationer. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om den upptäckten. Visst, det finns nog en hel del sanning bakom, annars hade de aldrig gått ut med det.

Däremot kan jag tycka att så enkelt är det inte. Vi har alla ett val, vi har alla, män som kvinnor, valmöjligheter här i livet. Alla är vi olika och alla fungerar vi på olika sätt. Vissa har svårt för att vara trogna, andra har svårt för att dricka alkohol med måtta. Vilka ”problem” vi än har så har vi dock alltid ett val. Det är ingen annan än jag själv som väljer hur jag vill bete mig, vad jag vill säga eller vad jag vill göra.

Om jag beter mig på ett visst sätt och inte är helt tillfreds med de följder som kommer, så får jag väl helt enkelt låta bli. Svårare än så är det inte.

Om jag vet med mig att jag kanske är svartsjuk och brusar upp lite för lätt, får jag kanske bita mig i tungan och brottas med mig själv istället för med min partner.

Om jag vet med mig att jag blir odräglig när jag dricker sprit, drick då inte sprit.

Känner att jag har lite svårt att förklara hur jag menar. Det jag försöker få fram är att vi har alla ett eget ansvar. Vi vet oftast konsekvenserna av vårt handlande och om vi då inte är beredda att ta de konsekvenserna, välj då en annan väg.

/Ms Mybell

BloggRegistret.se

Responses

  1. instämmer…

  2. Jaha är det dags att anmäla sig för ett blodprov då? Gick ju att få svar om man hade skilsmässogenen så… Har du kollat gubben?
    Kram från Afrika!

  3. Hejsan ö-mannen.
    Hoppas allt går bra med all planering. Är så glad för din skull, för er skull.

    Militär Mats.
    Kul att du är här :o)
    Hoppas allt är bra med dig min avlägsne vän. Gissar du snart är tillbaks till sanddyerna, att din permis snart är slut… eller den kanske redan är slut.

    Hade velat ta en fika :o(
    Det känns som att jag inte hinner med nånting just nu. Är det inte det ena så är det de andra. Men, men… det ger sig.

    Vad gäller de manliga generna. Självklart är karl min testad. Vad tror du? Det är ju fröken vi pratar om :o)

    Jättestor kram till dig och Afrika.


Kommentera

Kategorier

