Skrivet av: kritiskmybell | september 2, 2008

Snuskprat lönar sig

Det är ju helt otroligt att det alltid ska löna sig att prata snusk. Snusk har genom alla tider sålt bra och även på denna lilla nystartade blogg fungerade det tankesättet.

Igår skrev både jag och Mr Kritisk om kvinnors orgasmer, Mr Kritisk började och jag kunde inte låta bli att haka på. Vad hände? Jo, våra läsarsiffror steg i högan sky. Haaha. Helt otroligt.

Slutsatsen av detta är alltså att det måste till lite snuskprat för att få igång denna blogg. Jag som dessvärre ogärna pratar/skriver snusk, måste nästan överlåta detta till min kära bloggpartner.

Sex har för mig alltid varit något privat, något jag ogärna delar med mig av till andra. Vet att jag är ganska ensam om detta tankesätt, de flesta kvinnor och män pratar fritt och brett om sitt sexliv, om hur, var och när de hade sex senast. Kvinnor diskuterar ofta storleken och andra detaljer som jag som utomstående är helt ointresserad av.

Är dessutom av den åsikten att jag tycker det är lite respektlöst mot sin partner att dela med sig av massa intima detaljer vad gäller ens sexliv. Visst kan man prata lite löst om vissa saker, men att jag som kvinna skulle berätta för mina väninnor ”hur” min man tar mig eller vilken storlek han har på sitt organ… nä, där går fan gränsen för mig.

Nu dömer jag inte er som pratar fritt och brett om ert sexliv. Alla är vi olika. Jag är dock av den åsikten att jag inte känner mig tillfreds med det.

Nog om det. Tillbaks till ruta A. Snusk säljer, så är det bara. Det är nog bara att gilla läget och kasta in ett och annat snuskinlägg mellan varven.

BloggRegistret.se

Responses

  1. Hehe, ja du har så rätt… Fast jag tror mer på att det är sex oxh andra ämnen som kan sticka någon i sidan som gör det lilla extra. Du kommer väll ihåg dina gamla inlägg om feminism.. Fniss, det var riktigt roligt. Kram på sig

  2. Jag själv har en bonad hemma, där det broderat står ” en stor kuk är en liten tröst i ett fattigt hem”.
    Den upplyser ev min tjejs vänninor vart vi står.
    Hm…..

  3. Elin.
    Hahha. Ja, feministinlägget va lite skojiga.
    Måste ju erkänna att det är kommentarerna från läsare som gör att jag tycker om att blogga. Utan kommentarer ger det mig ej så mycket.

    Tur du och några till lämnar små spår här ibland :o)

    Tomas.
    Hmmm… vad ska jag säga. Haaha.

    /Ms Mybell

  4. Jag delar helt din syn på det här med snuskprat, kanske är vi gammelmodiga eller pryda, men jag ser det som respekt både mot min partner och mot omgivningen (inte alla vill höra sådana detaljer)!

  5. Maritha.

    Trodde jag nästan var ensam om att vara pryd vad gäller mitt sexliv. Skönt att höra att vi är två i allafall :o)

    /Ms Mybell

  6. Jag håller med dig där. Visst kan man vara lite busig och snacka lite löst om sex i allmänhet. Men inte om det som är intimt för en själv. Det sjuka är att det du säger är sant. Jag skrev också något på min blogg och tog med ”sex” ord…vips så var det uppe i flera hundra besökare.

    Ha en fin helg!


Kommentera

Kategorier

