Skrivet av: kritiskmybell | september 1, 2008

Kvinnors orgasm

Min kära bloggpartner, Mr Kritisk, skriver i sitt senaste inlägg om kvinnors orgasm. Han skriver att det finns två olika typer, en som kvinnan känner till och en som mannen känner till.

Personligen förstår jag mig inte riktigt på fejkade orgasmer, men jag antar att det har att göra med att man vill tillfredsställa mannen, att man vill få honom att känna sig bra och duktig… eller nåt åt det hållet.

Två saker slog mig när jag läste inlägget. Det första var att varför fejka överhuvudtaget? Varför inte hitta ställningen/tillfredsställelsen som gör att man ”kommer”. Visst, nu finns det säkert kvinnor som kanske har svårt för att få orgasm… men jag tycker nog att alla borde kunna hitta just sin grej som gör att man når himmelriket.

Det andra som slog mig var om det känns något rent fysiskt när kvinnan ”kommer”? Känner mannen om kvinnan får en äkta orgasm eller om hon fejkar? Jag tycker det borde hända något inuti kvinnokroppen som mannen kanske känner av. Yrar jag nu eller förstår någon där ute vad jag menar?

Alla män där ute… vet ni om kvinnan når himmelriket på riktigt eller inte? Om ja, hur?

Tacksam för svar! Intima detaljer och alltför grova snuskord undvikes gärna. Tänk på att jag är en fröken.

/Ms Mybell

BloggRegistret.se

Responses

  1. Känner en tjej av när en kille når orgasm, förutom att det trevliga är slut?!.
    Tror först när man börjar känna varandra rent sexuellt som man vet huruvida tjejen eller killen fått orgasm ( och då behöver man inte fejka för man behöver inte nå himmelriket varje gång man har sex) . Jag har själv fejkat och det funkade nog, hmm.

  2. Hahahaha.. Måste ju bara skriva nått nu 🙂 Orgasm är lixom inte det viktigaste i sexet, det vikiga är ju att det är bra och mysigt/skönt för båda partnerna… Det är ju resan som är själva målet 🙂

  3. Du har nog rätt i det du skriver… att när man känner varandra väl, så vet man. Då vet man när ens partner ”kommer”.

    Som svar på din fråga om jag som kvinna ”känner” när min man kommer… nää, det gör jag nog inte… inte rent ”fysiskt” iallafall. Visst vet man… men inte så att det känns fysiskt.

    Och visst är det som du skriver… man behöver faktiskt inte nå himmelriket varje gång… absolut inte.

  4. Elin.

    Visst är det själva resan som är det underbara… men orgasmen är ju själva slutklämmen, pricken över i´t.

    Det trista är dock att det då oftast är över… resan är då oftast slut. Trots att det då oftast är finito, så är det nog själva orgasmen som är mitt mål… det måste jag nog erkänna.

    Usch… tycker inte om att prata om mitt snuskande… men nu blev det så. Haaha.

    Kram på dig!!

    /Ms Mybell

  5. När jag ger oralsex märker jag två saker om min partner kommer. Alltså, utöver saker hon själv kontrollerar och då fysiskt kan ”fejka”.
    Om man minskar tungans beröring av klitoris och friktionsminskningen står i förhållande till hur pass nära orgasmen är, kan hon i vissa fall uppnå klimax med en minimal men fysiskt exakt kontakt med tungan. Orgasmen blir ofta mycket lång och
    målet är att inte stimulera, utan att hålla tungan helt stilla på en och samma punkt under orgasm. Allt eftersom orgasmen avtar ökar man trycket
    med tungan utan att flytta tungan så att friktion uppstår. Klitoris sväller då och exponerar känslig beröringsyta i jakt på stimuli. Jag tycker
    mig ibland även kunna känna en puls som avtar direkt efter orgasm. (egen inbillning eller en faktor hon kan styra?)
    Det andra är att hon smakar lite annorlunda under en sekund eller två med inledning en halv sekund innan orgasmens startskede. Alltså, storleksförändring av klittoris samt en svag smakförändring. Får man till det (bra) och dessa sker är jag helt säker på att hon faktiskt ”kommit”.

    För övrigt är det inte ”resan” utan
    mer orgasmen i sig som räknas. Det är trots allt en belöning för att vi säkrar artens bestånd och genom genkorsning öppnar nya möjligheter för
    naturen att utveckla en starkare och bättre art. Kan någon nämna en känsla eller ett euforiskt tillstånd som överträffar orgamsen rent fysiskt?
    Nej, tänkte väl det.

    Teknisk korrekt beskrivning utan snusk.
    Med tanke på att Ms Mybell faktiskt är en fröken 😉


Kommentera

Kategorier

