Skrivet av: kritiskmybell | augusti 30, 2008

Tyckte synd som en 3-åring

I förrgår fick jag ett mindre sammanbrott hos min karl. Eller sammanbrott var väl att ta i, men jag tyckte synd om mig själv och tog verkligen i från tårna. Tur han är den han är och kan lugna en halvgalen fröken Ms Mybell.

Varför jag tyckte synd om mig själv? Jag vet inte. Allt kändes bara så värdelöst just då. Tyckte hela livet sög. Jag tyckte alla var dumma och elaka. Tyckte allt var orättvist och att mitt liv i största allmänhet var dåligt.

Jag gnällde över mitt/vårt boende. Gnällde över att vi aldrig är barnfria. Vi har båda barn och har dessvärre ej tajmat det så att vi har dem samtidigt. Vi har konstant barn och hinner inte riktigt med att bara vara med varandra, vilket jag i förrgår hade fått nog av.

Nu har vi dock som mål att ändra våra barnveckor men det är ett ganska stort projekt. Leden är långa och det är en hel drös med mammor och pappor som måste gå med på denna förändring. Nu har vi dock lämnat ett förslag som troligtvis kommer gå igenom nästa år, i januari.

Hur som så gnällde jag över både det ena och andra men min underbara man lyckades banka tillbaks mitt vett in i min lilla hjärna.

Mitt liv är långt ifrån värdelöst, det vet jag, men ibland har man ju sina dagar då man bara ser det negativa med allt, då allt helt enkelt är värdelöst.

En sak som dock är värdelös är min jävla förkylning. Kan inte begripa hur man kan vara sjuk så här länge. Mitt immunförsvar måste vara som bortblåst. Ända sen i våras har jag varit snörvlig, ont i halsen och haft hosta. Har ätit penicilinkur på penicilinkur, men inte fan hjälper det.

Mitt halsonda kommer dock inte från halsen, utan från magen, vilket känns lite surt. Gissar det är stressmagen som vaknat till liv igen. Infektionen jag dessutom har i kroppen gör inte saken bättre. Har konstant värk i lymfkörteln i ljumsken, vilket börjar gå mig på nerverna.

Orkar inte må halvbra någe mer. Vill må helbra och det helst nu, tack.

Kram på er från Ms ”tycka-synd” Mybell

BloggRegistret.se

Responses

  1. Hmm… Eftersom antibiotika inte hjälper mot virus så hade du lika gärna kunna skippa de där antibiotikakurerna, och sluppit bli frustrerad över att de inte hjälpte… En förkylning kan man tyvärr inte medicinera, förutom med rent symtomlindrande medel, såsom, Alvedon mot smärta och feber, halstabletter, nässpray osv.
    Hoppas att du kryar på dig snart!
    Kram!

  2. Det är väl som du skriver Maritha… att antibiotika inte hjälper.

    Mitt immunförvar måste vara i botten just nu, vilket känns lite halvtrist.

    Men, men… skam den som ger sig. Tids nog behagar kanske bacillerna försvinna.

    Kram på dig och tack för stöd :o)


Kommentera

Kategorier

