Skrivet av: kritiskmybell | augusti 25, 2008

Ms Mybell firar 6 månader

Idag firar jag och min karl sex hela månader tillsammans. Jag välkomnades med mousserande och sushi på balkongen när jag kom hem från jobbet, vilket självklart var jättemysigt. Av mig fick han en Hammarbytröja, vilket jag vet är ett säkert kort… trogen Hammarbyare som han är.

I sex månader har vi alltså varit ett par. Den 25:e februari hade vi vår första dejt, vilket var på baren i Skrapan på Söder. Vi hade då mailat med varandra i 2,5 vecka och kunde till slut inte låta bli att boka in en dejt tillsammans.

Min tanke var aldrig att det skulle bli någon dejt mellan oss. Jag hade nämligen helt tappat tron på kärleken och hade dömt ut honom från första stund. Varannan dag mailade jag honom brev som innehöll ”sorry att jag tagit upp din tid, men jag är inte redo att träffa någon”. Dagen efter ångrade jag mig och skickade brev innehållande meningar som ”fan, jag är alldeles för nyfiken på dig för att låta bli”. Detta velande pågick som sagt i 2,5 vecka tills jag en söndagkväll skrev;

”Nu eller aldrig… ska vi ses?”

Han svarade ”ja” och sen den dagen har vi varit oskiljaktiga. Vi har träffats i princip varje dag, firat semester tillsammans, träffat varandras familjemedlemmar och nu är vi som vilket par som helst.

För mig känns det lite overkligt. Detta pga att jag verkligen hade tappat tron på kärleken. Hade börjat acceptera att jag inte skulle hitta mitt livs kärlek. Hade börjat acceptera mitt förjävliga singelliv. Helvete, vad jag avskydde att vara singel. Haaha. Asjobbigt! Usch och fy.

Jag har verkligen hittat ”hem”. Han är olik alla andra män jag träffat. Han har förmågan att både ge och ta kärlek. Han är uppmärksam, lojal, stabil och säker på sig själv. Han är min bättre hälft. Han är min kärleksvän som stöttar mig i vått och torrt. Han peppar och puschar. Han tröstar och lyssnar. Han är fantastisk helt enkelt.

Jag hoppas att vi får många fler fina 6 månader ihop och att det fortsätter lika bra som det börjat. Jag hoppas jag får fortsätta må så här bra i många, många år till.

Tack min underbara kärlek för att du finns.

BloggRegistret.se

Kommentera

Kategorier

