Skrivet av: kritiskmybell | augusti 25, 2008

En sång om att vara ödmjuk

Ja, ibland är det inte lätt att vara ödmjuk. Det är något som jag själv har bekymmer med ibland.

Eller snarare är det väl min omgivning som har bekymmer med det. Men det finns lägen där jag har förbaskat svårt att vara ödmjuk. Vilket jag säkert inte är ensam om.

Som när jag sitter bakom ratten. Man ligger på E4´an och kommer i kapp någon bil som ligger och smyger 10 till 20 km under hastighets begränsningen där det är en-filigt. Sedan när det blir två-filligt så åker den fan farten och man måste upp i en 30 – 40 km över hastigheten för att ta sig förbi. Sedan när det blir en-filigt så är det samma snigel igen (10 till 20 km under hastighets begränsningen). Då ligger ödmjukheten långt borta.

Jag menar va fan, tror dom att det är tok smalt eller vad är det frågan om? Man kan faktiskt köra om en personbil med en annan personbil där det är en-filigt, men DÅ blir det trångt. Jag har testat och det fungerar även om det är vajer-räcken på bådasidor. Iofs så ska man nog inte testa det egentligen, man har inte mycket marginal att vingla på, men det går i alla fall.

Så för er som är rädda för vajer så ska man inte köra på E4´an utan då kan man göra som dom andra sniglarna och hålla sig borta från vägen.

Så lev som ni vill och kolla på världen med kritiska ögon…

Responses

  1. hehehe


Kommentera

Kategorier

