Skrivet av: kritiskmybell | augusti 24, 2008

Träningsmotivation önskas

I ett tidigare inlägg skrev jag, Ms Mybell, om saker som tynger mig just nu. Glömde dock bort en sak. Glömde bort min icke existerande träning.

Hur jag än vrider och vänder och hur jag än försöker peppa mig själv, så tränar jag inte. Visst, nu behöver jag inte träna för att hålla vikten och jag tror att det är just det som är orsaken till att jag inte tränar. Jag bryr mig en hel del om mitt yttre och är relativt nöjd med mitt utseende. Vad som sker på insidan och att jag saknar massa muskler här och var bekommer mig tyvärr inte lika mycket. Detta tänkande är självklart helt idiotiskt, det förstår ju t o m jag, men jag måste dessvärre erkänna att det är dagens sanning.

Nu tycker jag visserligen om att powerwalka, men pga en skadad fot så kan jag inte göra det mer än 1 gång i veckan.

Nu vet jag dock att jag behöver så mycket mer träning än att bara gå. Mina knän värker, min fot värken, mina axlar och min rygg ömmar och skulle helt klart må bättre med lite mer muskler. Hela min kropp och själ skulle må så mycket bättre. Vill jag må bra som gammal så måste jag träna, så är det bara.

Jag skulle bli piggare och skulle säkert inte vara sjuk lika ofta heller. Jag skulle definitivt inte ha lika ont i rygg och knän. Min hållning skulle säkert vara bättre och jag skulle helt klart inte behöva bry mig om bikinisäsongen, som vi kvinnor har en förmåga att göra.

Varför kommer jag då aldrig iväg? Varför tar jag aldrig tag i saken? Ja, säg det?

Gym är ingenting för mig. Har provat det så många gånger och varje gång lägger jag av efter ett par veckor. Spinning, Friskis & Svettis och andra pass tackar jag också snällt nej till.

Simning har jag dock börjat fundera på. Det känns som att det är en sport där man faktiskt tränar hela kroppen, där man tränar hela kroppen utan att skada den. Min fot skulle garanterat må så mycket bättre av att simma istället för att powerwalka.

Simning har även den fördelen att den kan utövas närsom. Jag behöver inte passa någon tid utan kan gå till simhallen precis när jag vill, när det passar mig. Morgon som kväll.

Hur ska jag då få arslet ur och köpa ett simkort? Det mest pinsamma av allt är att det är helt gratis för mig att träna. I och med mitt nya jobb så har jag gratis friskvård så det kostar mig inte ens nånting.

Nä, baskning nu Ms Mybell. Palla dig iväg och köp det där förbaskade simkortet. Helst ska det dessutom börja användas också och inte bara ligga orört i plånboken.

Snälla du där uppe i himlen, hjälp mig komma igång nu. Hjälp mig få lite träningsmotivation.

Tack på förhand.

BloggRegistret.se

Kommentera

Kategorier

