Skrivet av: kritiskmybell | augusti 23, 2008

Denna förbaskade sport

Är det inte fotbolls EM/VM (vilket det nu var sist), så är det OS. Är det inte OS så är det Allsvenskan eller Champions League.

Jag, Ms Mybell, är totalt ointresserad av sport och får tuppjuck på alla sparka-boll, springa-fort- och hoppa-högt-tävlingar. Eller nä, tuppjuck var kanske att ta i. Det är väl egentligen ingenting som stör mig speciellt mycket. Jag bara tycker att det hela hela aldrig tar slut. Det är alltid nånting som skall följas eller bevakas.

Tycker nog mer att det hela är lite komiskt. Varför? Jo för under det senaste halvåret har jag fått höra följande fraser sjukt många gånger;

”Snart är allsvenskan slut… då har de uppehåll”.

Efter den frasen var det dags för sparka-boll-tävling och jag fick då höra: ”Det håller inte på så länge. Snart är det slut”.

Efter det var det dags för OS och senast igår fick jag höra: ”Om ett par dagar är det slut Babe”. 

Om jag inte minns fel så är Allsvenskan igång igen, så det är inte alls slut. Det tar aldrig slut. Det finns inget slut. Allt går bara runt runt. Runt runt som en enda ond cirkel.

Det finns två alternativ. Gilla läget eller flytta ut till ett elfritt samhälle ute i skogen. Tror jag väljer att gilla läget.

Nu åkte TV´n på där ute i vardagsrummet. Haaha. Gissar det är OS.

Kram på er alla sparka-boll-fanatiker och springa-fort-entusiaster.

BloggRegistret.se

Responses

  1. Men det är trots allt över nu!. Håller fullständigt med dig om att det är för mycket sport. Även jag som är fotbollsfanatiker har fått mitt med råge, det känns som den sista drinken när man var 23 och sedan kom spyorna…
    Nej nu Räcker det!!!.
    Krya på dig!
    /Tomas

  2. Hejsan Tomas.

    Skönt att inte vara ensam om de åsikterna :o)

    Hoppas allt är bra med dig.

    Kram snörvel och host Fröken


Kommentera

Kategorier

